Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výroba řetězového kola
Diviš, Adam ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh technologie výroby řetězového kola pomoci zápustkového kování z oceli jakosti C45. Na základě literární studie problematiky zápustkového kování na klikovém kovacím lisu a výpočtů byl navržen výrobní postup na tři kovací operace. Rozměry výkovku a nástroje jsou konstruovány podle příslušných norem. Kování bude probíhat na kovacím lisu LZK 1000 P/SH, s nominální tvářecí silou 10 MN. Zápustky budou vyrobeny z nástrojové oceli jakosti 19 662 tepelně zpracované podle výkresové dokumentace.
Výroba závěru zbraně
Diviš, Adam ; Forejt, Milan (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem technologie výroby závěru zbraně zápustkovým kováním. Závěr zbraně bude vyráběn z materiálu C45 v sérii 500 000 ks za rok. Polotovar bude před kováním upraven pomocí technologie příčného klínového válcování. Díky zvolenému výrobnímu postupu bude výkovek zhotoven jako čtyř kus. Pro vytvořený návrh byla provedena simulace procesu kovaní, jež ukázala nedotečení kovu v celém objemu dutiny. Na základě těchto výsledků byly provedeny úpravy a znovu provedena simulace. Dle výsledků druhé simulace již došlo k vyplnění dutiny kovem. Pro kování byl zvolen stroj LZK 2500 P od firmy Šmeral a.s. se jmenovitou silou 25 MN. Na závěr bylo provedeno technicko-ekonomické zhodnocení nákladů na materiál pro výrobu celé série.
Svařování oceli C45
Hála, Kamil ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navržení vhodných parametrů pro svařování malé součásti z oceli C45, která se vyznačuje vysokým obsahem uhlíku a je tudíž špatně svařitelná. Při výběru vhodného způsobu výroby byly uvažovány technologie svařování elektrickým obloukem v ochranné atmosféře, z nichž se jako nejvýhodnější jeví metoda TIG. Pro tuto metodu byly navrženy 3 skupiny parametrů, ze kterých byl vybrán parametr nejvhodnější pro výrobu. Jedná se o skupinu se svařovacím proudem I=40 A a s předehřevem 200 °C. Součást je vyráběna v kusové výrobě firmou SAAB Czech s.r.o.
Tepelné zpracování tvářených součástí
Leška, Radim ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v rámci literární studie věnuje tváření, mechanismu plastické deformace a ocelím ke tváření. Dále popisuje principy tepelného zpracování, konkrétně metody využívané při přípravě polotovarů, výlisků a výkovků, tedy žíhání, kalení a popouštění. V praktické části bylo provedeno několik experimentů na oceli C45. První z nich ověřoval vliv deformačního zpevnění po pěchování, další byly zaměřeny na rekrystalizační žíhání, žíhání na měkko, kalení a popouštění. Vliv deformace a tepelného zpracování byl posuzován z hlediska tvrdosti, ta byla měřena zkouškou tvrdosti podle Vickerse.
Výroba řetězového kola
Haltmar, Vojtěch ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem výroby řetězového kola zápustkovým kováním. Kolo je vyrobeno z oceli jakosti C45 a je součástí převodového ústrojí stavebního stroje. Na základě požadovaných mechanických vlastností součásti a výrobní série, která činí 20 000 ks za rok, je pro výrobu navrženo zápustkové kování na tři operace. Polotovarem pro výrobu je přístřih o průměru 50 mm a délce 100 mm. Tvářecím strojem pro výrobu je svislý kovací lis LMZ 1600 P/SH o jmenovité síle 16 MN. K odstranění výronku a blány slouží ostřihovací lis LKOA 200 o jmenovité síle 2 MN. Kovací zápustky jsou vyrobeny z nástrojové oceli ČSN 19 650 a jsou zpracovány dle výkresové dokumentace. Závěr práce pojednává o porovnání výroby řetězového kola obráběním a zápustkovým kováním, přičemž při využití technologie zápustkového kování dochází k úspoře 42 Kč na jeden kus.
Tepelné zpracování tvářených součástí
Leška, Radim ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v rámci literární studie věnuje tváření, mechanismu plastické deformace a ocelím ke tváření. Dále popisuje principy tepelného zpracování, konkrétně metody využívané při přípravě polotovarů, výlisků a výkovků, tedy žíhání, kalení a popouštění. V praktické části bylo provedeno několik experimentů na oceli C45. První z nich ověřoval vliv deformačního zpevnění po pěchování, další byly zaměřeny na rekrystalizační žíhání, žíhání na měkko, kalení a popouštění. Vliv deformace a tepelného zpracování byl posuzován z hlediska tvrdosti, ta byla měřena zkouškou tvrdosti podle Vickerse.
Výroba závěru zbraně
Diviš, Adam ; Forejt, Milan (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem technologie výroby závěru zbraně zápustkovým kováním. Závěr zbraně bude vyráběn z materiálu C45 v sérii 500 000 ks za rok. Polotovar bude před kováním upraven pomocí technologie příčného klínového válcování. Díky zvolenému výrobnímu postupu bude výkovek zhotoven jako čtyř kus. Pro vytvořený návrh byla provedena simulace procesu kovaní, jež ukázala nedotečení kovu v celém objemu dutiny. Na základě těchto výsledků byly provedeny úpravy a znovu provedena simulace. Dle výsledků druhé simulace již došlo k vyplnění dutiny kovem. Pro kování byl zvolen stroj LZK 2500 P od firmy Šmeral a.s. se jmenovitou silou 25 MN. Na závěr bylo provedeno technicko-ekonomické zhodnocení nákladů na materiál pro výrobu celé série.
Výroba řetězového kola
Haltmar, Vojtěch ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem výroby řetězového kola zápustkovým kováním. Kolo je vyrobeno z oceli jakosti C45 a je součástí převodového ústrojí stavebního stroje. Na základě požadovaných mechanických vlastností součásti a výrobní série, která činí 20 000 ks za rok, je pro výrobu navrženo zápustkové kování na tři operace. Polotovarem pro výrobu je přístřih o průměru 50 mm a délce 100 mm. Tvářecím strojem pro výrobu je svislý kovací lis LMZ 1600 P/SH o jmenovité síle 16 MN. K odstranění výronku a blány slouží ostřihovací lis LKOA 200 o jmenovité síle 2 MN. Kovací zápustky jsou vyrobeny z nástrojové oceli ČSN 19 650 a jsou zpracovány dle výkresové dokumentace. Závěr práce pojednává o porovnání výroby řetězového kola obráběním a zápustkovým kováním, přičemž při využití technologie zápustkového kování dochází k úspoře 42 Kč na jeden kus.
Svařování oceli C45
Hála, Kamil ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navržení vhodných parametrů pro svařování malé součásti z oceli C45, která se vyznačuje vysokým obsahem uhlíku a je tudíž špatně svařitelná. Při výběru vhodného způsobu výroby byly uvažovány technologie svařování elektrickým obloukem v ochranné atmosféře, z nichž se jako nejvýhodnější jeví metoda TIG. Pro tuto metodu byly navrženy 3 skupiny parametrů, ze kterých byl vybrán parametr nejvhodnější pro výrobu. Jedná se o skupinu se svařovacím proudem I=40 A a s předehřevem 200 °C. Součást je vyráběna v kusové výrobě firmou SAAB Czech s.r.o.
Výroba řetězového kola
Diviš, Adam ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh technologie výroby řetězového kola pomoci zápustkového kování z oceli jakosti C45. Na základě literární studie problematiky zápustkového kování na klikovém kovacím lisu a výpočtů byl navržen výrobní postup na tři kovací operace. Rozměry výkovku a nástroje jsou konstruovány podle příslušných norem. Kování bude probíhat na kovacím lisu LZK 1000 P/SH, s nominální tvářecí silou 10 MN. Zápustky budou vyrobeny z nástrojové oceli jakosti 19 662 tepelně zpracované podle výkresové dokumentace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.